Rodzice z grupy „Biedronki” wraz z wychowawczynią próbują zaprzyjaźnić dzieci z „Królową Nauk”- Matematyką. W ramach projektu „20 minut dla matematyki” opierającego się na metodyce nauczania wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej przenosimy matematykę na płaszczyznę domowo – podwórkową, a do jej nauki wykorzystujemy przybory użytku codziennego. Dzieci wraz z rodzicami segregują skarpetki i sztućce, liczą kroki do przedszkola i podczas spaceru, odmierzają składniki na ciasto,kroją owoce na części itp.Zachęcamy wszystkich rodziców do włączenia się do naszej zabawy!!!
Utrwalamy kierunki przestrzenne i położenie obiektów w stosunku do własnej osoby.
Klasyfikujemy
Pomagamy mamie w kuchni, a jednocześnie dzielimy na części i odmierzamy składniki
Pewnego dnia natrafilam na podsumowanie korzysci plynacych z udzialu w znanej akcji: Cala Polska czyta dzieciom. Pomyslalam wtedy, ze gdyby 20 minut w ciagu calego dnia poswiecic codziennym sytuacjom zwiazanym z matematyka, korzysci byloby rownie wiele. Postanowilam opowiedziec i zachecic do zalozenia matematycznych okularow. Nie sadzilam jednak, ze akcja, ktora nazwalam #inutdlaMATEMATYKI, nabierze takiego rozpedu i spotka sie z tak ogromnym zainteresowaniem. Wlaczyli sie w nia rodzice, nauczyciele i inni prowadzacy swoje media spolecznosciowe, np. terapeuci. Jednak to nie wystarczy. Zeby skutecznie uczyc matematyki, nalezy znac zarowno podstawy wiedzy z tego przedmiotu, jak i opierac sie na prawidlowosciach rozwoju dziecka. Tylko w ten sposob mozna budowac potege dzieciecych umyslow. Postanowilam wiec, ze bede zachecac wszystkich zainteresowanych akcja do czytania publikacji (np. ksiazki autorstwa Edyty Gruszczyk-Kolczynskiej i Ewy Zielinskiej