Szwedzki stół w przedszkolu.
Sukcesywnie w naszym przedszkolu śniadanie serwowane jest w formie szwedzkiego stołu. Takie śniadanie dostosowane jest do potrzeb dziecka i jest wspaniałą zabawą, ale nie tylko, bo również nauka. Czego uczy szwedzki stół?
Samodzielności – dziecko uczy się posługiwać sztućcami (również nożem, który nie jest dostępny dla niego na co dzień). Zaskakująco szybko uczą się, jak dobrze trzymać nóż czy posmarować pieczywo masłem.
Decydowania – Samo może zdecydować czy chce zjeść wędlinę czy ser, a może i jedno i drugie. Może wybrać warzywo, owoc i też zdecydować czy położy je na kanapce czy może zje osobno.
Współpracy – Przy stoliku dzieci uczą się współpracować. Jedno uczy drugie, jak dobrze trzymać nóż… Obserwują się nawzajem, ale jednocześnie pomagają sobie.
Komponowania – Wyobraźnia dzieci nie zna granic… to wiemy. Dzisiaj na kanapkach gościła nie tylko wędlina czy żółty ser, ale również sałata, papryka, rzodkiewka a nawet banan, kiwi, winogrono i marchewka.
Motoryka mała – Każda z pozoru prosta czynność, początkowo jest wyzwaniem. Posługiwanie się sztućcami, nakładanie plasterka wędliny widelcem, smarowanie kanapki to również trening ręki.
Jedzenie różnych produktów – Pamiętajmy, że jemy nie tylko buzią ale i „oczami”. Dziecko widząc kolorowy wachlarz produktów chętniej sięga po składniki swojej kanapki. Kiedy na co dzień niechętnie spożywa np. rzodkiewkę, to w postaci uśmiechniętej Bużki smakuje o wiele lepiej.
Bez wątpienia dzieci lubią jeść to, co same przygotowały, czym wcześniej się bawiły i z czym się oswoiły.


















